1/17/2002
کتاب: اين هم بخش های جالبی از جلد نخست خاطرات خلخالی(به قول کاريکاتوريست ها بدون شرح ):
- هوِيدا نخست وزير سيزده ساله ی ايران ختنه نشده بود.
- مهره های وابسته به درباربه خانه ی آقای کاشانی رخنه کرده بودندودرراس همه ی آن ها ميراشرافی،شمس قنات آبادی،مظفربقايی و مکی بودند که جزو اطرافيان کاشانی به حساب می آمدند.
- پسربزرگ آقای کاشانی،دخترش را به دکترخطيبی،مديرعامل شيرخورشيدشاه داده بودوبی اندازه مال دوست و مادی بود.ازمردم پول می گرفت وکارچاق کن بود.
- دربازارتهران يک چاپخانه پيداکرده بوديم که صاحب آن يک نفريهودی بود...باآن يهودی خيلی کارکرديم واکثراعلاميه های امام توسط او چاپ شد.
- اواخر شب حضرت امام از من خواست پشت ايشان را بمالم تاآرام شود.ايشان می گفت :دوماهی که درزندان بودم اين رگ دردنگرفته بود.خلاصه من پشت امام را ماليدم ودرد ايشان آرام گرفت.
- روزهايی که آن جا بوديم مصدق مردوهرچه به امام اصرارکردند برای اوفاتحه بگيرد ابدا قبول نکرد وحتی حاضرنشدتلگراف تسليتی برای فرزندش غلامحسين مصدق بفرستد.امام درواقع ازمصدق راضی نبودوازاوخوش اش نمی آمد.
- درزندان به امامت آقای ربانی شيرازی نماز می خوانديم چندتن ازتوده ای ها نيز در نماز شرکت می کردند.می گفتنداعتقادنداريم برای حفظ وحدت باشما نماز می خوانيم .
- من دربيمارستان مهابادباچشم خودم ديدم که آقای بازرگان بادختران پرستار دست می دهد.
- به حضرت امام عرض کردم که ابراهيم يزدی با دخترها دست می دهد.
- تصميم گرفته بوديم اموال آقا جعفررامصادره کنيم ولی حضرت امام مانع شدآخر اوفرزند آقای خوانساری وداماد آقای گلپايگانی بود.
- مغزمتفکر آن ها آقای احسان طبری بود که چندين مقاله عليه مرام کمونيستی و به نفع اسلام نوشت که البته به محتوای آن ها اعتقاد نداشت ومعلوم بود که دروغ می گويد و می خواهد عده ای را فريب دهد يا تبرئه شود.در نهايت هم با همان مقاله تبرئه شد اما بعد دراثرسکته مغزی مرد.
- اطرافيان بنی صدر از بازماندگان رژيم سابق بودند مثل تقوی وخليليان که عضو ساواک بودند و پرتو ماه که انحراف جنسی داشت و مفعول بود.
- جنازه ی اعدامی ها را به بهشت زهرا راه نمی دادندو مردم مانع می شدند و می گفتندارواح شهدا ما ناراحت می شوند.لذا جنازه ها را به پشت کهريزک بردندودرآن جا دفن کردند.پس از مدتی خبر آوردند که جنازه ها را از آن جا هم خارج کردند.مردم عصبانی و شهيد داده می گفتند:اين ها کافرندونبايد در اين جا دفن شوند.سرانجام آن ها را در دره های اطراف تهران دفن کردند.
- هويدا هم خيلی می خوابيد ولی لخت مادرزادکه اين عمل او چند بار مورد اعتراض پاسداران قرار گرفت.
0 Comments:

Post a Comment

بازگشت به بالا