3/04/2002
کتاب: کتاب سه جلدی آيزاک دويچر در باره ی تروتسکی منتشر شد آن هم با چه نام های کولاکی: پيامبر مسلح، پيامبر بی سلاح و پيامبر مطرود. اين کتاب ها مرا به ياد دوران دبيرستان انداخت که تازه کتاب" زندگی من" نوشته ی تروتسکی را خوانده بودم وبا هواداران حزب توده در حياط مدرسه بحث می کردم.آن ها چه عشقی که به استالين نداشتند می گفتند قهرمان جنگ کبير ميهنی است!! من هر چه می گفتم نه بابا اين طور نيست اگر استالين بين سال های 1939 تا 1940همه ی سران ارتش سرخ را سربه نيست نکرده بود اين ارتش در برابر هيتلر فلج نمی شد به خرج شان نمی رفت که نمی رفت!!استالين را قهرمان جنگی می خواندند که به بهای مرگ 10 ميليون سرباز و10 ميليون شهروند شوروی لقب کبير ميهنی گرفت.نمی پذيرفتند که خط مشی استالين در سال های آغازين دهه ی 1930 نقش مهمی در به قدرت رسيدن نازی ها داشت به طوری که کمونيست های آلمان گمان می کردند از پادرآوردن حزب سوسيال دموکرات آلمان از مبازه با حزب نازی وراست افراطی مهم تر است.از همه مهم تر حماقت استالين در اعتمادکردن به هيتلر وپيمان آلمان وشوروی را هم توجيه می کردند.در حالی که استالين در تمام عمرش فقط به يک نفر اعتماد کرد وآن هم هيتلر بود!!!!
0 Comments:

Post a Comment

بازگشت به بالا