3/30/2002
کتاب: سرانجام پس از چند ماه ،خواندن نسخه ی انگليسی جنگ وصلح رابه پايان رساندم(کتاب را در آشغال دانی روبروی محل کارم پيدا کرده بودم!!!).انگار آدم وقتی کتابی به زبان بيگانه را می خواند بيشتر دقت می کند،دست کم من اين گونه ام.به هرحال خواندن اين کتاب يقين ام را استوارتر کرد که جنگ وصلح به راستی شاهکاری بی همتا است. البته پيش ازخواندن کتاب(سال ها ی دبيرستان وترجمه ی قديمی کاظم انصاری) هم شنيده وخوانده بودم که شاهکار است اما عادت کرده ام تا خودم تجربه نکنم گوشم بدهکار چنين حرف هايی نباشد!!برای مثال در تمام فهرست شاهکارهای برتر فيلم سازی جهان نام فيلم همشهری کين به چشم می خورد اما من يکی که نمی فهمم کجای اين فيلم شاهکار است.به هر حال در دنيای جنگ پرست کنونی خواندن جنگ وصلح هرچه که نباشد فرصت ديگری است برای صيقل دادن نفرت از جنگ ودمندگان در کوره ی جنگ.(ترجمه ی تازه ی سروش حبيبی از اين کتاب هم بايد خواندنی باشد)
0 Comments:

Post a Comment

بازگشت به بالا