5/26/2003
سید علی صالحی شاعر و نويسنده بار دیگر بازجویی شد

سيدعلی صالحی ـ شاعر و نويسنده ـ روز گذشته در واحد عمليات “مستقر در مجتمع قضايی امام خميني” حاضر شد. وی كه به گفته‌ی خودش در سال گذشته نيز شش بار به اين محل احضار شده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ی اين‌كه آيا اين احضار ازسوی قاضی و شعبه‌ی مشخصی صورت گرفته؟ گفت: خير؛ مكانی كه من امروز به آن‌جا مراجعه كردم، عنوان «واحد عمليات» را داشت و در قبال سوال من هم همين پاسخ را دادند.

او درباره‌ی مسايل مطرح در جلسه‌ی امروزش اظهار داشت: بازجويي‌های صورت گرفته بيشتر حول محور كانون نويسندگان ايران و فعاليت‌های فرهنگي‌ام بود.

صالحی با تاييد اين‌كه در احضار قبلی و احضار امروزش به وی شفاها ابلاغ شده كه حق مصاحبه با رسانه‌ها را ندارد، گفت: البته ابلاغ امروز بيشتر جنبه‌ی اتمام حجت در اين زمينه داشت.

صالحی با اعلام اين‌كه هنوز تفهيم اتهام نشده است، خاطرنشان كرد كه به نظر، اتهامات درخصوص فعاليت‌های وی به عنوان دبير كانون نويسندگان ايران و اقدامات فرهنگی اوست.

اين شاعر و نويسنده افزود: آنها اين كانون را غيرقانونی مي‌دانند و بر اين باورند كه شعر من ضديت ويژه‌ای دارد.

وی هم چنين ادامه داد كه شنيده است افراد ديگری نيز به اين واحد احضار شده و خواهند شد؛ اما از جزئيات اين امر مطلع نيست.

صالحی متذكر شد كه پرونده‌اش همچنان مفتوح است و تاريخ بعدی حضور در مجتمع قضايی امام خمينی (ره) را متعاقبا به وی اطلاع خواهند داد.
0 Comments:

Post a Comment

بازگشت به بالا