9/01/2003
نامه ي دوستي درغربت:ازاين پس گاه گاهي دوستي که اکنون براي تحصيل به غربت رفته قراراست مطالبي برايم بفرستدکه باهمين نام اين جا مي گذارم.دوستي درغربت.جماعت اگرخواستيد فحش بديد به خودش بديداگرخواستيد تعريف کنيد ازخودش بکنيد.درهمين نظرخواهي کذايي!!الهي به اميدتو!!کسي جا نماند!!اين هم دومطلب ازدوستي درغربت:


" درخت"
رک وخاموش،
عريان
به سان اسکلتي
برنشسته اي در حياط خانه ام،
و
پنهان
آينه ي سرد وسياه زمين
تصوير تو را دراعماق خويش
فرو خورده مي کاود
دنبال خورشيدي سبز
پي دليل......

5/ 1 / 2003

"يک صحنه"
زني ميان‌سال، اندكي كوتاه قد با پوستي تيره،پيراهن گل‌دارقهوه اي رنگ آويزان روي بدني کمي فربه يعني مقداري چاق.خالي درشت وگوشتي برکنارچانه باچشمان ريز وزغالي اش مثلثي روي صورت درست تشکيل مي داد.موهاخرمايي وزرد(يعني مش کرده!!!اغلب مي توان اين جا زنان غيراروپايي را ديد که موهاي خويش را بلوندمي کنند يعني بور؟و يا رنگي به غيرازمشکي.انگارباهمين يک کار مي توانندظاهري غربي بگيرند.يادشان مي رود ابروان شمشيري،چشمان سياه ودرشت ورقلمبيده،ونحوه ي راه رفتن بازبازشان).راه رفتن باقدم هاي لخ لخ، به طوري که صندل انگشتي روي زمين کشيده مي شود.«هندي» به دست مشغول صحبت کردن(بااهل هندوستان اشتباه نشود.دراين مملکت به اين پديده ي دامن گيرنه تلفن همراه مي گويند و نه موبايل بلکه هندي).پسري همراه پشت سراين خانم هم وطن،شلوارجين به پادارد ازآن نوع ها که خشتک شان تازيرزانو مي رسد.او هم سيه چرده با موهاي مشکي وروغن زده واخم کرده با ابروهاي پرپشت درهم رفته.گفت وگوي مادربا«هندي»:
آره جونم....چي....آره ..بابا...اين دختره ي دريده الان مي دونم لش‌شو ....الان تو بغل اين...مرتيکه....چيه اسم اش؟....«هانس»...افتاده.... من دارم مي رم اسپازيرن گهن(پياده روي!!) ...وگرنه ..مي رفتم در خونه اش خواهرومادرشو يکي مي کردم...اين پدرالدنگش هم که انگار نه انگار تخم داره.....چي ....گفتم که دارم بااين پسره....بابا با همين اسي خودمون ديگه.....ميرم....
درايستگاه مترو دارم ازپله برقي مي روم بالا وفاصله ام بااين صحنه زيادمي شود.درراه به اين فکرمي کنم که اي کاش گوش آدم هم مثل چشم پلک مي داشت تاهروقت لازم بودمي شدآن ها را بست.اين صحنه اي واقعي بودبي کم وکاست درشهري اروپايي.خوب وبدش بيخ ريش صاحب اش...
خودمونيم کم کم دارم بخواهي نخواهي مي فهمم چرا بعضي ازاين اهالي ممالک محروثه خودمان دراين ديار فرنگ خودراافغاني يا عرب يا .... معرفي مي کنند.شما باشيد چه مي کنيدخودرااهل کجا معرفي مي کنيد.29/ 4/2003







0 Comments:

Post a Comment

بازگشت به بالا