3/06/2004
پارسي را جرواجر نکنيد!!:پنج شنبه اي رفته بودم دفترمجله کارهاي شماره ي سال نو را تمام کنم.تحريريه مانند گورستان بود.پنج شنبه ها مجله تعطيل است.فقط من بودم وجناب سردبير.اندکي از اين در وآن در صحبت کرديم.برايش گفتم سوقات تاشورا براي ما حرف تازه اي است که سرزبان بامدادک افتاده است:«واي حسين مرده شد!!» داشت از خنده روده بر مي شد.بعدش اون رفت پايه رايانه سراغ کار خودش من هم رفتم سرقلم که کارهاي مانده رابه پايان برسانم.تازه گرم نوشتن شده بودم که صداي زنگ در بلندشد.چنددقيقه بعد جناب سردبيربا مرد جا افتاده وخانمي جوان سروکله اش پيدا شد.مردجاافتاده عينکي وسبيلو را معرفي کرد.فلاني کارشناس امور بهمان.خانم همراه اش هم دستيارش بود.مي خواست درباره ي طرح جديدي به مجله خدمات مشاوره اي بدهد.وردل من شروع کردندبه صحبت.چندان به سروصداي اطراف حساس نيستم.اما جناب کارشناس چند کلمه که صحبت کرد ديگر تمرکزم را ازدست دادم وازآن چه مي نوشتم دست برداشتم .شروع کردم به نوشتن کلمات گهربار ايشان!!جملات اش آکنده از واژه هاي انگليسي بودفقط درحد فعل هاي ربط وچند حرف اضافه اززبان مادرمرده ي فارسي هم استفاده مي کرد!!دوسه دقيقه اي بدون آن که بداند ازسخنان اش يادداشت برداشتم وبعد هم ديگرنتوانستم تاب بياورم ورفتم به اتاق ماشين نويسي.بخشي از سخنان گهربار جناب کارشناس بلندپايه را شما هم بخوانيد هم براي دنياي تان خوب است هم براي آخرت تان!!عين حرف هاي خودش است.اوسا کريم لال وخفه ام کند اگر دروغ گفته باشم!!

بايد براي تمام اعضاي تحريريه آبليگيشن هايي ديفاين کرد.درواقع بهترين استراتژي براي لانچ کردن يک پلان، فوکوس کردن روي يک سکشن است.البته دايورسيتي راهم نبايد فراموش کرد.درکل هم بايد کار را به دو سکشن شورت ران و لانگ ران تقسيم کرد.درفاز دوم بايد به ديستربيوشن پرداخت.خودم پنج شنبه ي آينده به واشنگتن مي روم.اون جا با چندنفر پروفشنال حرف مي زنم.مي توان از دايرکتوري هاي مختلف استفاده کرد.بايد ديد مگزين شما را چه کساني مي خوانند.ايجنسي ها، انستيتوها وارگانيزيشن ها را بايد به سراغ شان رفت.بايد تسک هاي تازه اي براي مارکتينگ دپارتمان ديفاين کرد.نمي خواهيد با کانسالتينگ فيرم ها هم کارکنيد؟ ادورتايزينگ مي تواند سورس رونيو ي خوبي باشد.به سراغ امباسي ها هم بايد رفت.شايد مگزين ويرچوالي از پرينتي بهتر باشد.بايد ازلحاظ کانتکت هاي خارجي هم کارهايي کرد!!!
0 Comments:

Post a Comment

بازگشت به بالا