9/02/2003
نامه ي دوست:جري لوييس را حتما به‌ ياد داريد . سبك خاص‌اش را هم در فيلم‌هاي كمدي اش شايد فراموش نكرده‌ايد . الان چهلمين سال برنامه اش به‌نام بچه هاي جري براي مدت ۲۴ ساعت به‌صورت زنده دارد پخش مي‌شود . چهل سال پيش جري تصميم گرفت اين تله تان را راه بيندازد و پولش را براي تحقيق درباره ي فلج عضلاني و خريد صندلي هاي مخصوص براي اين‌گونه افراد . شركت‌شان در اردو هاي تابستاني و كمك مالي براي بيمارستان و مداواي‌شان.
در تمام فروشگاهها ظرف در داري كنار صندوقهاي حساب هست كه معمولا مشتري پول خورد را در آن مي‌ريزد و تمام اين فروشگاه‌ها در چنين روزي چك‌ها را مي‌آورند و مي‌دهند به جري لوييس . مردم همه سهيم اند از ۱ دلار تا هرچقدر كه بخواهند . بچه ها قلك‌شان را مي‌شكنند و پول‌اش را تلفني حواله مي‌دهند به حساب اين موسسه . هر صندلي خودکار قيمت‌اش ۵۰۰۰ دلار است كه در سرتاسر امريكا براي اينگونه مريض ها سريع مي‌فرستند .
اين‌جا مردم بيشتر كارها را خودشان انجام مي‌دهند به دولت فرصت انجام كارهاي ديگر را مي‌دهند .
برنامه جري لوييس با وجود بيماري لاعلاجي كه خودش مدت ۳۷ سال دارد( درد شديد در ناحيه ي ستون فقرات و گير كردن نخاع بين مهره ها ) و در آخر مجبور شده اند دستگاه الكترونيكي براي كنترل درد در بدنش جا سازي كنند و او بايد مرتب آن دستگاه را كنترل كند . بسيار جالب و انساني‌است . از ديدن بچه هايي كه با صندلي هاي‌اشان مي‌آيند تا بگويند چقدر خوشحال‌اند از اين همه توجهي كه به آن‌ها مي‌شود تا هنرمنداني كه به‌رايگان برنامه اجرا مي‌كنند . كلينيك‌هايي كه مركز درماني هستند در سراسر امريكا با همين پول‌هاو مركز تحقيقاتي كه چه خوب دارند پيش مي‌روند و چه آماري از بيماران را توانستند در همان سال‌هاي كودكي معالجه كنند
امسال جري لوييس چهره كاملا متفاوتي با سال‌هاي پيش دارد . يك چاقي غير عادي به خاطر استفاده از آن دستگاه ضد درد . جري ۲۴ ساعت لحظه اي نخواهد خوابيد براي آن‌هايي كه دچار فلج عضله هستند . هزار شكلك در مي‌آورد و همه را مي‌خنداند و قطرات اشك چه آسان سرازير مي‌شود وقتي آن كودك با صندلي چرخ‌دارش مي‌آيد و با زباني كه خوب نمي‌تواند ادا كند جمله اش را به‌دليل بيماري .
آرزو مي‌كنم هميشه زنده باشد جري لوييس
0 Comments:

Post a Comment

بازگشت به بالا